Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok

  • Reklamačné podmienky internetového obchodu (e-shopu) www.nabytoklaguna.sk sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok
  • Uplatnenie vytknutia vady je možné len na tovar, ktorý bol zakúpený u obchodníka a ktorý je vlastníctvom spotrebiteľa.
  • Ak kupujúci je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania)  na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak a postupuje sa v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka a týchto reklamačných podmienok. Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka  a na tieto vytknutia vady sa nevzťahujú tieto reklamačné podmienky.
  • Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravnej spoločnosti alebo priamo od obchodníka ak si tovar preberá kupujúci osobne, v deň jeho prevzatia.
  • Kupujúci je povinný vytknutie vady uplatniť bezodkladne u obchodníka, a to hneď po zistení vady.
  • V prípade, že kupujúci zistí pri rozbalení výrobku zjavné vady alebo chýbajúce časti výrobku, nesmie začať alebo pokračovať v montáži výrobku.
  • Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje na vady spôsobené nasledovným užívaním:
    • k vade došlo mechanickým poškodením výrobku spôsobeným kupujúcim,
    • nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie,
    • používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzeného prostrediu tovaru podľa návodu,
    • zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar,
    • poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
    • používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok.
  • Zo zodpovednosti za vady sú taktiež vyňaté vady, ktoré vznikli pri živelnej pohrome.
  • Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje taktiež i na bežné opotrebenie tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru. Za vadu nie je možné považovať, ako vyplýva už z povahy veci doba jej minimálnej trvanlivosti alebo doba spotreby, ktorá môže byť obmedzená na kratší čas. Doba minimálnej trvanlivosti, doba použiteľnosti, doba spotreby alebo obdobná doba je uvedená na tovare ak takémuto označeniu tovar podlieha.
  • Tovar, u ktorého bola vytknutá vada je potrebné zaslať na našu adresu uvedenú nižšie avšak nie na dobierku alebo osobne doniesť na kontaktnú adresu. Tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu tovaru a odporúčame tovar zaslať doporučene, prípadne ako poistenú zásielku. K tovaru je potrebné pripojiť kópiu dokladu o kúpe (faktúru) a popis vady spolu s dokladom o kúpe.  Vytknutie vady je možné zaslať písomne (poštou), osobne (v sídle spoločnosti) alebo prostredníctvom diaľkovej komunikácie ( elektronická pošta nabytok.laguna@zoznam.sk, adresný list, fax).
  • Obchodník potvrdí prijatie vytknutia vady a vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení vytknutia vady tovaru vo vhodnej forme, napr. vo forme e-mailu alebo v písomnej podobe, a poučí kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 623 a § 624 Občianskeho zákonníka. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň doručenia dokladu o kúpe tovaru obchodníkovi. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení uplatnenia vytknutia vady. Potvrdenie o vybavení bude zaslané písomne.
  • Obchodník  je povinný určiť spôsob vybavenia vytknutia vady ihneď, v zložitých prípadoch do 3 dní odo dňa vytknutia vady. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie tovaru najneskôr do 30 dni odo dňa uplatnenia vytknutia vady. Po určení spôsobu vybavenia vytknutia vady vybaví vytknutie vady obchodník ihneď, v odôvodnených prípadoch možno vytknutie vady vybaviť aj neskôr. Vybavenie uplatnenia vytknutia vady však nesmie byť dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia vytknutia vady. Po uplynutí 30 dňovej lehoty na vybavenie uplatnenia vytknutia vady ma kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy a bude mu vrátená plná suma za tovar alebo má právo na výmenu tovaru za nový.
  • Ak k prevzatiu predmetu vytknutia vady obchodníkom dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia vytknutia vady, tak lehoty na vybavenie uplatnenia vytknutia vady začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu vytknutia vady obchodníkom.
  • Práva kupujúceho pri uplatňovaní vytknutia vady:
    • ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby táto bola bezodplatne, včas a riadne odstránená, pričom táto vada musí byť odstránená bez zbytočného odkladu,
    • kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti ak tým obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady,
    • obchodník môže namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú vec, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti,
    • ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni riadnemu používaniu veci má kupujúci právo na výmenu veci alebo na odstúpenie od zmluvy. Také isté právo ma kupujúci v prípade ak síce ide o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať,
    • ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
  • Uplatnenie vytknutia vady sa považuje za vybavené, ak sa skončí konanie odovzdaním tovaru s vytýkanou vadou, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
  • Uplatnenie vytknutia vady sa považuje za vybavené ak sa skončí konanie odovzdaním reklamovaného tovaru s vytýkanou vadou (jeho výmenou, opravou) vrátením kúpnej ceny tovaru, poskytnutím primeranej zľavy alebo odôvodneným zamietnutím. O výsledku reklamačného konania je spotrebiteľ informovaný v zákonnej lehote.
  • Nepoškodenie tovaru, resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri preberaní tovaru) je potrebné skontrolovať pri preberaní tovaru, nakoľko sa tovar pri preprave môže poškodiť. Odporúčame kupujúcim rozbaliť tovar a prezrieť si ho v prítomnosti dopravcu. Vaším podpisom kuriérovi prehlasujete, že obal je nepoškodený.
  • Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok, a obchodník si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho.
  • Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že bol oboznámený so znením reklamačného poriadku a s postupom pri uplatňovaní vytknutia vady.

Alternatívne riešenie sporov

  • Kupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva. Ak obchodník odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Zoznam subjektov ARS, na ktorych sa môže spotrebiteľ obrátiť: http://www.economy.gov.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s
  • Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online: http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm